vrijdag 21 januari 2011

weekmenu

Met plezier lees ik al enige tijd de weekmenu's van Mme Zsazsa. Heel herkenbaar en inspirerend, want ook ik haal al lange tijd elke week mijn tasje op bij de natuurvoedingswinkel. Het is steeds weer een toer om te bedenken wat je ermee zult doen, maar gevarieerd is het wel. Nu dacht ik dus om jullie maar eens deelgenoot te maken van ons weekmenu, bij genoeg belangstelling (oeps, kan ik dat wel zeggen als beginnende blogger??) doe ik het vaker:

Vrijdag:
Spaghetti met tomatensaus en salade: er is bezoek in miniformaat, inclusief een moeilijke eter, dus een eenvoudige maaltijd met een gehakt- en vegavariant van de saus.

Zaterdag:
Pannenkoeken met salade: nog steeds minibezoek, dus een feestmaal vandaag.

Zondag:
Vegetarische goulash met bruine bonen, gierst en een wortelsalade.

Maandag:
Puree van aardappel en wortelpeterselie met een ovenschotel van witlof met kaas: omdat ik moet werken bereid ik de ovenschotel al voor op zondag en zet de groenten klaar onder water, dan kan grote dochter op maandag alles in de oven of op het vuur zetten. Als ik dan thuis kom is het even stampen, afmaken en Klaar!

Dinsdag:
Pompoentaart met salade.

Woensdag:
Indonesische kool (Sajoer Toemis Kol) met zilvervliesrijst, gebakken tofu, kroepoek en seroendeng.

Donderdag:
Waterzooi van vis met stokbrood.

En wat zat er in deze week?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...