donderdag 6 januari 2011

Soep

Op donderdag werk ik tot zes uur en zijn de twee jongsten op de BSO. Grote dochter vond zichzelf met 11 al te groot en wilde thuis blijven. Nu is ze vrij ver- en zelfstandig, dus mocht ze. Omdat we vrij laat thuis zijn zorgt zij dat het eten (vrijwel) klaar staat, dekt ze de tafel, kortom, zorgt ze ervoor dat we zo aan kunnen schuiven. Voor vandaag stond er een eenvoudig soepie op 't menu, dat ze geheel zelfstandig in elkaar zette:

Preisoep
Snij een uitje en een paar preien fijn, fruit ze in een scheut olijfolie tot ze zacht zijn. Kook intussen een ketel water, giet er een ruime liter heet water bij, 2 bouillonblokjes, en laat even sudderen. Als laatst nog een kuipje kruidenroomkaas (boursin of een goedkopere/bio-ere/lekkerdere, oftewel wat je maar wil) erbij en roeren tot het gesmolten is. Oh ja, stokbroodje in de oven tot hij bruin is, klontje roomboter erop en eten maar.

Nu waren we vandaag heel laat thuis, (18.45 uur) en de kinderen hadden zelfbedachte pepernoten zonder peper gebakken en achter de kiezen, dus veel eten wilde jongste dochter niet, dit is het restant wat maar niet warm wilde blijven...


Nou ja... uiteindelijk ging wel alles op. Braaf kind. En oh, wat voel ik me op zo'n avond gezegend met al zo'n grote, GROTE dochter!

En om ervoor te zorgen dat er morgen ook brood op de plank ligt, moest ik toch ook nog even aan de bak:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...