vrijdag 2 september 2011

kaarden

Kennen jullie deze nog?
Hij staat al een hele tijd in onze kamer.
Ik had al heel voortvarend al mijn wol gewassen:
Witte, en later ook bruine wol.
En toen stond hij daar maar, ik zag er een beetje tegenop...
Maar afgelopen weekend was ons kleine nichtje er,
en ontstond de noodzaak om het ding maar eens weg te doen,
na natuurlijk gekaard te hebben!
En dat was wat wij vandaag deden:
Eerst de witte wol,
het was echt samenwerken,
en daarna de bruine wol, een hele vacht,
da's hard werken hoor!
En het resultaat is een heeeele grote berg zachte,
zachte wol...

9 opmerkingen:

  1. Goed dat jullie het samen hebben gedaan,ziet er wel heel gezellig uit. Wat ga je nu met de wol doen???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Gaaf ook dat je een kaardemolen hebt. Ik heb hier twee handkaarden liggen en ook nog een hoop wol die erop wacht om gekaard te worden... Wat ga je doen met de wol?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met zo'n molen gaat het toch een stuk sneller en zeker met zoveel helpende handen. Lekker zacht is de wol dan na het kaarden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zalig ! ik ken dat niet ! thuis hadden wij vroeger 2 ' kaarderborstels ' die je over elkaar moest trekken. Wij wasten de wol ook pas nadat hij gesponnen was omdat hij dan beter plakte bij het spinnen. Ik denk dat dat de reden is waarom ik mijn moeder haar spinnenwiel niet aansla ( dat staat al 30 jaar in de kelder bij haar ) want dat was wel een hoop vuiligheid, die ongewassen wol in huis :-). Maar ik heb er toch vaak zin in, misschien doe ik dat nog wel eens... Zou ik dat nog kunnen trouwens ? Ik spon, voor het laatst roen ik ene jaar of 12 was namelijk ....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier staat de kaardenmolen ook regelmatig op tafel. Leuk om met z'n allen te doen.
    De één pluist de wol al een beetje uit elkaar en de ander draait en draait en draait.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. HOi hoi, heb je de kaardemolen nog? Gebruik je die ook nog? Anders zou ik die graag overkopen om met de jongeren hier in de buurt de wolprojecten te vergemakkelijken. Groetjes Debby. lesclouris at gmail punt com

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...