maandag 5 december 2011

sinterklaas

Maria wandelde langs de hemel, langs de zon en de maan en de vele sterren.
Ze knikten haar allen vriendelijk toe. Maria keek naar de aarde 
en zag hoe donker het daar geworden was.
Ze deed haar mooie blauwe mantel om en dacht, 
het is tijd om het kerstkind naar de aarde te brengen, 
bij de mensen in hun harten.
Maria schreed langs de sterren, de zon en de maan.
'Lieve sterren, willen jullie mij helpen om voor het Christuskindje een hemdje te weven?'
'Ja', knikten alle sterren en ze schonken haar het sterrengoud.
Toen kwam zij Sint Nicolaas tegen, die haar vroeg wat ze aan het doen was.
'Ik ben de sterrengaven aan het verzamelen, maar iets ontbreekt nog aan het stralenkleed,
namelijk de daden, liefde en goede gedachten die in de kinderharten verborgen liggen.'
Sint Nicolaas vertelt Maria dan dat hij ieder jaar op aarde komt,
de kinderen geschenken geeft, en daarvoor terug dankbaarheid krijgt, van elk kind.
Dat wil hij haar wel schenken voor het kleed van het kind.
Maria dankt Sint Nicolaas en samen met de zon en de maan gaat hij 
naar de sterrenkinderen om dat wat de kinderharten kunnen geven op te halen.
Maria kan dan met zachte hand van al die draden een mooi en glanzend hemdje weven....

Voor het vijfde jaar mocht ik Maria spelen 
in dit wonderschone Sinterklaasspel bij mijn kinderen op school.
Ieder jaar speelt de derde klas de sterrenkinderen, 
en dit jaar was jongste dochters klas aan de beurt.
Hoe bijzonder om samen met Sint Nicolaas op het toneel te staan,
en om samen met mijn kind dit spel te spelen,
dankbaar word ik ervan, en vervuld met eerbied voor deze oude wijze man...

5 opmerkingen:

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...