vrijdag 5 april 2013

nog meer brood

Er gebeurt op dit moment weinig spannends in Huize Hoepzika,
op het gebied van het handwerk dan...
ik doe wel veel, maar kan nog niets laten zien dat af is.
Er wordt wel veel brood gebakken.
Ik ben aan het experimenteren met zuurdesem,
en andere soorten brood.
Vandaag bakte ik bolletjes, want we gaan morgen op pad.
We gaan de lente tegemoet, althans, dat hoop ik ;-)


 No-knead-zuurdesembrood, gebakken in een broodvorm dit keer,
en dat werkte ook!
Oudste dochter klaagde namelijk dat die ronde brodenboterhammen
niet in haar broodtrommel pasten...
Ik heb ze met aluminiumfolie afgedekt en kreeg mooie busbroden.
Dit ga ik vaker doen, want mijn zuurdesemzetsel doet het supergoed!
En het brood wordt door ons allemaal heerlijk gevonden.

2 opmerkingen:

  1. Mmmm heerlijk, ben ook gek op broden bakken, zeker ook zuurdesem. Ik wens je een heerlijke lentedag toe morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is smullen. ik ruik het bijna. Het is eigenlijk zo makkelijk om een broodje te bakken en voor de lucht zou je het al doen en toch komt het er bij mij maar niet van. Te veel te doen en te weinig tijd.

    groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...