dinsdag 31 mei 2011

wafels

Ik was vanochtend bij Marjolein
dronk daar koffie en praatte wat,
over webwinkels en kinderen en bloggen en...
en ik kwam opgeladen thuis.
 Ik ben helemaal op en top klaar
om een website op te gaan zetten,
helemaal naar mijn zin en zoals ik dat wil.
Ik ga de stap nu maken: een webwinkel!
Wanneer hij er zal zijn? 
Het streven is na de zomervakantie,
maar als ik erg voortvarend te werk ga, misschien wel eerder...
Spannend!
En daarna ging ik aan het bakken, wafels welteverstaan.
Grote dochter gaat binnenkort op schoolkamp,
en om geld in te zamelen is er morgen op school een restaurant,
alwaar de zesdeklassers lekkere koek en thee en koffie verkopen.
Ik mocht dus aan het bakken,
en geen suikerloze volkoren toestand dit keer.
Ik kocht onlangs een wafelijzer en dat moest getest worden,
op het volgende recept
(dat ik voor nu verdubbelde):

Beslag voor circa 20 stuks:
250 gr boter, 250 gr suiker, 1 zakje vanillesuiker,
5 eieren, 500 gr meel, 1 pakje bakpoeder, 500 ml melk.

Vet het wafelijzer in en klap dicht.
Roer de eieren door elkaar met de suiker en boter tot een glad beslag.
Voeg vanillesuiker, meel en bakpoeder toe, roer goed door elkaar.
Op het laatst de melk beetje voor beetje erdoor roeren 
tot het beslag glad en consistent is.
Telkens 2 eetlepels beslag in het midden van de bakvlakken doen,
wafelijzer sluiten, 3 minuten wachten (of korter) 
tot de wafel goudbruin is!
En zo bakte ik er 36...
en nog 8 Belgische wafels uit een pakje wat ik nog had liggen...
Ik hoop dat ze morgen allemaal verkocht worden!

2 opmerkingen:

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...