zondag 18 september 2011

patissonsoep

Van mijn moeder kreeg ik 2 patissons,
zij kreeg ze weer van een vriendin
 en wist niet wat ermee te doen,
en ik wel.... dus.... dus maakte ik soep:
Ik fruitte 3 uitjes in een pan
gooide daar een flinke theelepel kerrie overheen
en drie handjes spilterwten.
Daarna de geschilde patisson in stukken erbij,
nog even laten bakken tot ook alle patisson geel is,
bouillon erbij gieten tot de pan vol is,
en een half uur laten borrelen.
Staafmixer erdoorheen en opscheppen maar,
kloddertje crème fraiche erbij,
mmmmmmm
een heerlijk zachte, vullende, kindvriendelijke soep!

Oh, jullie willen weten hoe een patisson eruit ziet?
Zeg, let goed op hier,
want binnenkort komt er weer een give away aan!

7 opmerkingen:

  1. fijn, dat je er een afbeelding bij hebt gezet...scheelt weer even googelen ;)

    dat bord!!!!....wordt dat je give away? want dan ben ik de eerste die zich opgeeft.

    fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha nee zeg, met die borden ben ik zo blij, die geef ik noooooit weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk, ik heb t nooit gegeten. maar betwijfel of mijn zoon de soep lekker zal vinden..hij moet niets van groente hebben..gelukkig wel van fruit?heb je je moeder ook laten proeven?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nog noooit van gehoord..... een soort van pompoen ofzo??

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Euh, patissons...daar had ik nog nooit van gehoord. Weer wat geleerd.
    Ziet eruit als een lekker soepje.
    Wij aten gisteravond ook zelfgemaakte soep, tomatensoep. Met warm stokbrood erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mmm, heerlijk! Ik ben gek op soep en ook op pompoenen...! which reminds me... de eersten uit de tuin zijn bijna oogstbaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...