maandag 12 december 2011

wichtelen

Wij wichtelen op het werk.
Wichtelen doen je in de adventstijd,
je trekt lootjes en elke week tot aan Kerst
moet je jouw wichteltje met iets verrassen.
Wij hebben de afspraak dat het totaal
niet meer dan 10 euro mag kosten
en dat er tenminste 1 ding zelfgemaakt moet zijn.

Ik heb mijn wichtelcadeautjes in de adventssfeer gehouden:
In week 1 (mineralen) gaf ik een rozenkwarts en 2 kaarsjes in kei-vorm.
In week 2 (plantenrijk) gaf ik een hyacintglas met hyacintbol.
We zijn nu in week 3 (dierenrijk) en maakte ik een dieren-kerst-slinger:
Ik knipte (gestileerde) vogels, vlinders en sterren uit stof en vilt.
De ene kant van de vogel/vlinder/ster is vilt, de andere kant stof.
Ik naaide ze op elkaar met de naaimachine
en naaide ondertussen rood en groen lint mee.
Nu maar hopen dat mijn wichteltje het mooi vindt...

4 opmerkingen:

  1. Vast vind ze dat mooi, het ziet er geweldig mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hmnog nooit van wichtelen gehoord..... Maar wel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog nooit van gehoord maar wel leuk om te doen lijkt mij!! En je slinger wordt vast mooi gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...