Posts tonen met het label kerst. Alle posts tonen
Posts tonen met het label kerst. Alle posts tonen

donderdag 26 december 2013

terug, maar wel anders

Ik was er even tussenuit, niet gepland, maar wel gewenst.
Soms zit het een beetje tegen, met de inspiratie,
soms is het leven wat te vol en is er geen plek meer voor bloggen.
Ik had zo'n periode, het was allemaal te vol en ik twijfelde...
twijfelde aan het bloggen en of ik er wel mee verder wilde.
En zo ja, in welke vorm dan wel?
 Ik zocht wijsheid en tijd om na te denken, maar had zo weinig tijd.
Thuis en op het werk was het een gekkenhuis en mijn hoofd liep om.
Nu heb ik vakantie en ga ik wat veranderingen doorvoeren.
Ik neem de tijd om te werken aan een logo, aan een concept,
en ik ga hard studeren. het is tijd voor verandering!

Mijn blog is ook veranderd, de vorm is anders,
 de inhoud ook...
Ik ben bezig met een opleiding en hoop in 2014
een eigen praktijk te beginnen in voedingsadviezen en coaching.
Voeding en alles wat ermee te maken heeft is al sinds mijn kindertijd een passie,
waar ik nu eindelijk wat mee ga doen.
Daarnaast heb ik nog andere ambities,
ik zou graag workshops gaan geven, een kookboek schrijven, 
en daarom ga ik het kook- en bakgedeelte van mijn blog
verhuizen naar een nieuw blog of website, daar ben ik nog niet over uit.

Dit blog zal dus iets afgeslankt worden, geen recepten meer,
wel de links ervan naar mijn andere blog, als die er eenmaal is,
en verder zal het nog steeds een weerspiegeling blijven van mijn creatieve kant,
en in mindere mate van het gezin, want de kinderen willen niet meer zo zichtbaar zijn ;-) 

woensdag 26 december 2012

rustige kerst

Ik was een paar dagen ziek, 
maar net op tijd beter om de kerst mee te maken.
Wij hadden een rustige kerst,
met knutselen

 (vuurwerkstandaard)
en lezen.

Vandaag kwam mijn familie langs om een kerstlunch bij ons te genieten,
en wie wil weten wat we aten,
ik maakte het veganistische en glutenvrije kerstdiner van 2011
Het was heerlijk, en vooral de ijstaart is een aanrader!

Ik hoop dat jullie allemaal een fijne kerst hadden?
Ik heb nu nog anderhalve week vrij
en ga me beraden op wat ik allemaal zal gaan doen,
en hoop weer wat vaker te kunnen posten,
want het was de laatste tijd wel wat magertjes hier ;-)

woensdag 12 december 2012

kersthanger

Ik ben wat dagen vrij,
en vul dat gelijkelijk met lezen,
opruimen en knutselen...
Ik maakte onder andere een kersthanger:
en breidde nog eens twee poesjes
voor jarige jobjes:

vrijdag 23 maart 2012

nog meer lekker op tijd

Het laatste grote project,
dat al meer dan een jaar lag,
is eindelijk af!
Mijn Kerstmandala van Septemberspring:
Heel erg lekker op tijd af,
zeg ik dan maar...
Zo, nu ligt er alleen nog een oplapkarweitje,
dat ik tussendoor kan doen,
dus mag ik van mezelf weer aan het breien
(maar dat had ik stiekem al opgezet deze week...)!

maandag 26 december 2011

Kerst in Huize Hoepzika!

Kerst in huize Hoepzika verliep vrij rustig dit jaar.
Gisteren kwamen vier generaties bijeen in ons huis
om alhier een kerstlunch te verorberen.
 Een gezonde kerstlunch welteverstaan,
zonder suiker, gist, gluten, zuivel en histamine
vanwege ernstige voedselintolerantie van stiefmama
en vegetarisch vanwege 4 vegetariërs, jaja.
Ik vind het iedere keer een leuke uitdaging om
eten te maken dat door iedereen gegeten kan worden, ook door haar!
 Dit keer maakte ik een saladebuffet, 
met behulp van mijn twee keukenprinsessen
maar dat ik vergat te fotograferen...
dus trakteer ik jullie op wat plaatjes van onze boom...
Het hele spul was tegen zeven uur 's avonds weer weg,
wij aten de restjes van de lunch en nestelden ons op de bank
voor een kop thee en Ice Age...
En vandaag?
Vandaag vervelen wij ons stierlijk (ahum...ik bedoel, de kinderen)
kreeg ik mijn header eindelijk gecentreerd, 
en ploeg ik me door een webwinkelconcept heen, 
ik hoop binnenkort open te gaan, 
maar er wil het een en ander niet zo lukken...


vrijdag 23 december 2011

licht

Het is een drukke tijd geweest:
RoundRobinMeeting op zaterdag
(maar ik heb mijn boekje nog steeds niet,
soms verwens ik de post...),
familiebijeenkomst de rest van het weekend,
voorbereidingen voor de Kerst...
Mijn energie raakt in december altijd op,
het licht gaat langzaam uit...
Ik ben blij dat ik nu een weekje vrij ben,
even bijtanken:
weer wat breien en haken en lezen en bloggen ;-) ...
en ondertussen steek ik wat kaarsjes aan
voor iedereen die het nodig heeft...

maandag 12 december 2011

wichtelen

Wij wichtelen op het werk.
Wichtelen doen je in de adventstijd,
je trekt lootjes en elke week tot aan Kerst
moet je jouw wichteltje met iets verrassen.
Wij hebben de afspraak dat het totaal
niet meer dan 10 euro mag kosten
en dat er tenminste 1 ding zelfgemaakt moet zijn.

Ik heb mijn wichtelcadeautjes in de adventssfeer gehouden:
In week 1 (mineralen) gaf ik een rozenkwarts en 2 kaarsjes in kei-vorm.
In week 2 (plantenrijk) gaf ik een hyacintglas met hyacintbol.
We zijn nu in week 3 (dierenrijk) en maakte ik een dieren-kerst-slinger:
Ik knipte (gestileerde) vogels, vlinders en sterren uit stof en vilt.
De ene kant van de vogel/vlinder/ster is vilt, de andere kant stof.
Ik naaide ze op elkaar met de naaimachine
en naaide ondertussen rood en groen lint mee.
Nu maar hopen dat mijn wichteltje het mooi vindt...

vrijdag 4 maart 2011

engelen

Vandaag weer eens naar Wollepop.
Mijn kerstmandala
is namelijk nog niet af...
Vandaag 2 uur  geconcentreed 
aan het werk geweest,
en het resultaat is niet indrukwekkend,
maar het vordert toch gestaag...
twee engelen in jurk,
de derde nog in haar onderbroekje,
dat leek me niet gepast
om hier te plaatsen....

vrijdag 14 januari 2011

kogger

Vanochtend aan mijn kerstmandala gewerkt, maar hij is lang niet zover afgekomen als ik had gehoopt. Het lijfje maken en aantrekken was een groot geklungel en ik was blij met de hulp en de fijne tips. Zoals het gebruiken van een kogger (een kogger? Ja een kogger! = een klem die ze oa bij operaties gebruiken om aderen dicht te klemmen heb ik me laten vertellen) bij het binnenstebuiten keren van genaaide lijfjes.
Ik heb het opgezocht en op internet kan ik er 1 bestellen, dan kan ik daarna weer verder. Want dat is me een gepriegel, vreselijk. Ik ga er dus 1 bestellen, dan lijfjes afmaken en dan kunnen de engelen aangekleed worden. Ha, dan is die mandala met Kerst wel af dacht ik zo. Ondanks dat het resultaat dus niet zo spectaculair is, toch de beloofde foto:

donderdag 13 januari 2011

kerstmandala...

Ik had in december het plan om een kerstmandala van Septemberspring te maken. Die was nog lang en lang niet af toen de kerstboom al uitviel, want ik had weer duizend andere dingen die voor gingen. Nu ga ik morgen met een collega naar atelier Wollepop, alwaar een atelierochtend is, om hem maar eens af te maken, of een eind in de richting te komen, want anders heb ik volgend jaar Kerst nog niks af. Vandaar dus deze foto, met daarop de staat van de mandala zoals hij nu is, en ik hoop er morgen 1 te kunnen posten die er meer als een mandala uitziet!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...