zaterdag 28 april 2012

valkje

Vandaag zat er een valkje in ons stadstuintje.
Hij nam de tijd om zijn prooi (vogeltje) 
grondig te plukken op te peuzelen,
en manlief nam de tijd om hem vast te leggen:

Ik was zelf helaas niet thuis,
maar gelukkig hadden we de foto's nog ;-)
en mocht ik nog wel de ravage aanschouwen
die hij achtergelaten had:
Noot:
wij dachten dus dat het een valkje was,
maar na wat rondgebel bij familie-vogelaars
is het waarschijnlijk een mannetjes sperwer ,
maar mocht iemand het beter weten, ik hoor het graag!

10 opmerkingen:

  1. Zo hadden wij laatst een reiger op het dak van de buren. Tot zeer grote vreugde van Sietse :D.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat bijzonder en leuk! (behalve de ravage)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi op foto vastgelegd maar ook wel zielig,zeker als je even stil staat bij die ravage maar...that's life !

    Prettig weekend!

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vermoed ook eerder dat het een sperwer is ... de poten van een valk zijn veel zwaarder.
    Wel toffe foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Duidelijk een sperwer hoor. En als je een roofvogel in de tuin ziet is het meestal een sperwer (of je moet zo'n landschapstuin van een paar hectare bezitten, dan zie wel grotere)

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgens mij ook een sperwer. Valkjes zijn kleiner. Buizerds komen hier ook veel voor, pakten zo een kip van het erf.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hadden eerst onze vogelboeken erbij, toen vogelaar-opa's gebeld, en toen kwam de conclusie sperwer. Daarna gingen wij pas googlen en kwamen we idd goede gelijkende foto's tegen (in de boeken niet).
    Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. o da's wel heel bijzonder zo in de stad!!! Mooi hoor. Ik weet ook niet wat voor een het is.... Het beeldje van de poes is ook grappig zo vlakbij de vogel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's zeg! En dan zo'n roofvogel in de stad. (het kan in Almere!) Wat voor vogel het is, zou ik niet weten. Maar in elk geval bijzonder. Leuk dat je het gedeeld hebt.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...