zaterdag 16 juni 2012

hergebruik # 9: de onderbroekenfabriek

Laatst dacht ik nooit meer een onderbroek te naaien,
omdat het me gewoon niet lukt er een echt mooi te maken,
tenminste niet zoals ik ze altijd bij anderen zie ;-)
Maar gisteren begon het toch weer te kriebelen
en pakte ik wat tricot uit mijn mand:
een sjaal die laatst bij een t-shirt zat dat ik kocht,
maar die ik nooit zou dragen...
daar zouden toch wel 3 onderbroeken uit moeten kunnen!
Een hemd van mezelf dat gaten vertoonde mocht de boorden verzorgen,
want ik besloot dit maal ook aan de benen boorden te zetten,
en ja...
dat was een goed idee!
Het staat veel mooier en het is beter en netter afgewerkt.
Ik zet er wel nog steeds elastiek in, 
omdat ik bang ben dat hij anders van jongste dochters billen zakt.
Ik ben over het eindresultaat
nog steeds niet helemaal tevreden,
want de tweelingnaald brak alweer,
en dus moest ik verder op de gewone naaimachine,
(de lockmachine heeft al tijden kuren,
die moet 'ns naar de dokter ;-))
maar ik ga vooruit,
en eigenlijk is het een werkje van niks,
met leuk resultaat!

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het zo dapper dat je met tricot werkt. Ik heb er eigenlijk altijd ruzie mee ;). Voor het randje gebruik ik ook wel eens elastisch biaisband.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi geslaagd. Zelf bies ik mijn ondergoed ook altijd, beetje rekken en dubbel aanzetten en aflocken. Sluit mooi aan. Leuk al die kleurtjes bij elkaar en moet je kijken wat het kost, een beetje energie.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...