zondag 15 juli 2012

hergebruik # 11: babymutsje

Het was een plan wat al twee jaar lag te liggen:
een babymutsje maken.
Vandaag kwam het ervan,
want we gaan komend weekend op kraambezoek,
en ik wilde iets maken, 
een babymutsje dus.
Ik gebruikte dit als leidraad voor het maken,
maar de maten van een mutsje van mijn werk,
dat ik ooit overtrok.
Ik gebruikte een heel lichtblauw t-shirt 
van jongste dochter voor de buitenkant,
en ik voerde het mutsje 
met een oud wol-zijden hemd van zoonlief.
Ik kon er twee van maken,
het ineen zetten met de naaimachine,
het afwerken met de hand.
Dit smaakt naar meer!

3 opmerkingen:

  1. Wat goed gelukt, en wat een leuk idee. Ik heb hier nog van die wol-zijden rompers liggen die niet meer te repareren zijn, maar als voering voor een mutsje ideaal, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Precies, die hemden bewaar ik dus ook, en nu heb ik een goede bestemming gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...