donderdag 31 januari 2013

gehaakte sloffen

Jongste dochter had nieuwe sloffen nodig,
en ik wilde al lang een keer zelf sloffen haken,
en vooral ze voorzien van een zelf in elkaar gezette leren zool.
En dus toog ik dit weekend aan het haken,
want na twee dekjes voor krukken
zat het haken weer helemaal in mijn vingers...
 Ik haakte ze van (niet door mij) zelf gesponnen en geverfde wol, 
naar een patroon uit een boekje,
dat ik hier en daar aanpaste.
 Dat ging vrij vlot, moet ik zeggen, 
maar daarna begon de echte uitdaging: de zool.
Ik kreeg ooit een paar lappen leer, heel dun en wat dikker.
Van het dikke leer maakte ik de zool (ruwe kant naar beneden),
van het dunne leer een randje dat ik eraan naaide.
Met de gaatjestang maakte ik gaatjes
en met wat sokkenwol zette ik het vast:
 Ik moet zeggen... het ging makkelijker dan ik dacht,
het enige probleem is...
dat ze te klein zijn... zucht...
De sloffen niet gelukkig, maar met de zool eromheen wel.
Ik ga de zool er dus weer afhalen,
en een maatje groter maken...


7 opmerkingen:

  1. Ze zijn heeeeel mooi! En je hebt er weer wat bijge"leer"d!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super mooie sloffen, knap hoe je ze in elkaar gezet hebt. ( jammer dat ze weer uit elkaar moeten maar goed nu weet je wel hoe het moet)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er super uit zeg. Prachtig! Jammer dat ze te klein geworden zijn.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Dat ziet er professioneel uit! Heel, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo die zien er wel heel mooi uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben jij handig zeg, dat maak je zomaar even? Jammer dat de zolen er weer af moeten. Misschien weer te gebruiken voor een kleiner maatje slof voor een kleinere hummel, of waren dit de kleinste voetjes?

    Groeten saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi heb je misschien voor mij een patroon hoe ik moet beginnen ?????

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...