donderdag 14 maart 2013

details # week 2

Ik heb de flow-kalender hangen,
en aan het begin van de maand geven ze steeds een opdracht,
die je natuurlijk wel of niet kunt doen ;-).
Voor maart was de opdracht:
fotografeer elke dag een detail in je huis.
Dat vond ik wel inspirerend...
alle hoekjes worden zo gewoon na verloop van tijd,
zou ik mezelf nog kunnen verwonderen
over mijn eigen huis?

Deze week keek ik eens naar wat er allemaal bij ons aan de muur hangt
(veel spinnenwebben, zag ik...),
en veel werk van familie,
we komen beide uit een kunstzinnige nestje...
 Dag 8: mijn vader schilderde dit schilderijtje van zwangere Afrikaanse vrouwen
voor mij toen ik zwanger was van Oudste Dochter,
het was mijn allereerste moederdagcadeau, en heet 'vol verwachting'!
 Dag 9. schilderij boven de tafel van mijn schoonvaders hand.
Al zijn schilderijen bevatten iets om over na te denken,
iets dat je doet verwonderen. Meesterlijk!
 Dag 10. schilderij dat we kregen van de oom van manlief,
ook kunstenaar, als huwelijkscadeau, boven een tafereeltje op de werkkamer.
 Dag 11. de opa van manlief maakte dingen van glas-in-lood,
we hebben een lamp van zijn hand boven de eettafel hangen,
en her en der door het huis hangen vlinders, bloemen
of een combinatie van deze aan de muren.
 Dag 12. afgelopen november maakte manlief een reis door Nepal.
Hij bracht voor de kinderen een handgeschilderde mandala mee,
ze hebben er alle drie één op de kamer hangen.
Deze hangt op de kamer van zoonlief, en in de weerspiegeling
zie je wat hij nog meer in zijn kamer hangen heeft:
posters van dieren!
Dag 13. mijn lievelingsschilder is Gustav Klimt.
Ik blijf genieten van deze reproductie boven de tv,
die we ooit vonden bij de kringloopwinkel.
Ik raak er, na al die jaren, nog steeds niet op uitgekeken.
 Dag 14. ooit kocht ik in een tweedehands winkeltje een prachtig geillustreerd boekje.
De tekst was niet bijster interessant, maar die tekeningen...
Ik lijstte ze in en hing ze op de kamer van jongste dochter.
Nog steeds geniet ik van de prachtige kleuren
en de dromerige sfeer die ze uitstralen.

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kunstwerken heb je in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kunstwerken heb je in huis!
    Leuk dat we even mee mochten kijken!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...