donderdag 21 maart 2013

details # week 3

Ik heb de flow-kalender hangen,
en aan het begin van de maand geven ze steeds een opdracht,
die je natuurlijk wel of niet kunt doen ;-).
Voor maart was de opdracht:
fotografeer elke dag een detail in je huis.
Dat vond ik wel inspirerend...
alle hoekjes worden zo gewoon na verloop van tijd,
zou ik mezelf nog kunnen verwonderen
over mijn eigen huis?

Week 3 werd al moeilijker.
Zie ik alles nog wel?
 
 Dag 15. ons mini-altaar in de slaapkamer.
Ganesha waakt over ons en over kleine herinneringen
die haar omringen.
 Dag 16. de werkkamer, boven mijn werkplekje. 
Herinneringen, kaartjes, slingertjes.
Mooie dingen waar ik graag naar kijk.
 Dag 17. bovenop mijn spiegel in de slaapkamer
hangen oorbellen waar ik er nog maar 1 van over heb,
al jaren...
ik kan ze maar niet wegdoen.
 
 Dag 18. mijn verzameling kettingen,
en dit is nog niet alles...
Ik hou van sieraden, ik draag altijd iets:
een ketting, altijd oorbellen, een mooie ring,
alleen van armbanden houd ik niet.
 Dag 19. en detail van mijn kledingrek.
Ik houd van kleding, ik heb heel veel,
maar nooit genoeg ;-). Ik koop veel tweedehands, of maak het zelf,
of geniet van koopjes!
Ik hang en leg  mijn kleding op kleur,
louter omdat ik er dat mooi uit vind zien.
 Dag 20. mijn sieradendoosjes in de badkamer.
Ze herbergen mijn oorbellen, hangertjes en ringen.
Het gemarmerde doosjes maakte ik ooit zelf op de middelbare school. 
Het is inmiddels aardig foezelig geworden,
want ik haal er elke dag oorbellen uit, al meer dan twintig jaar.
Het doosje is inmiddels ook al aangevreten door de zilvervissen, de krengen...
maar wegdoen doe ik het niet, ik ben er aan verknocht.
 Dag 21. Tibetaanse gebedsvlaggetjes.
Boven de deur naar de woonkamer, en ook boven onze slaapkamerdeur.
We kregen ze ooit, en wat harmonie kan een mens altijd wel gebruiken...

3 opmerkingen:

  1. leuke hoekjes ennne leuke opdracht van de flow ook :-)ik vind de flow ook zo'n heerlijk blad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Iedere keer weer genieten van je foto's! Leuke opdracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zo'n kijkje bij je binnen! Zo heeft iedereen 'eigenaardigheden'.
    Groet De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...