vrijdag 29 maart 2013

details # week 4

Ik heb de flow-kalender hangen,
en aan het begin van de maand geven ze steeds een opdracht,
die je natuurlijk wel of niet kunt doen ;-).
Voor maart was de opdracht:
fotografeer elke dag een detail in je huis.
Dat vond ik wel inspirerend...
alle hoekjes worden zo gewoon na verloop van tijd,
zou ik mezelf nog kunnen verwonderen
over mijn eigen huis?

Week 4.
Een dagje later dan gepland. Het is een drukke en volle week geweest.
Schoonmoeder uit Ierland op bezoek voor 5 dagen,
druk op het werk, en gisteren paasfeest op school.
Maar deze vrijdag heb ik weer voor mezelf,
en zelfs de kinderen zijn vrij, dus heerlijk uitgeslapen,
en tijd voor week 4.
Heb ik nog details over die de moeite waard zijn,
die iets van mij laten zien?
Dag 22. Een vogel, gemaakt door jongste dochter,
een aantal jaren gelden alweer,
maar nog steeds zo aandoenlijk hangend, dat hij mag blijven...
Dag 23. Een ster van strijkkralen,
ook gemaakt door jongste dochter, die er de mooiste dingen mee maakte.
Dag 24. Lente-elfje op de deur naar de gang.
Die deur is een prachtige deur,
met geslepen glas erin, de mooiste deur van het huis ;-)
Dag 25. De deur van de koelkast (sorry voor de slechte foto).
Ik houd van orde, maar ben wat chaotisch van mezelf.
Ik vaar dus prima bij lijstjes, en gebruik die dan ook veelvuldig.
Beste plek?
Op de koelkast, bevestigd met washi-tape: uitvinding van de eeuw!
Wat ik allemaal ophang?
Huiswerk van de kinderen, boodschappenlijstje,
en het weekmenu, dat ik 1 keer per week opstel.
Een aanrader voor iedereen!
Dag 26. Houten vogel.
Heb ik al meer dan 20 jaar in mijn bezit.
Heeft tot nu toe op al mijn woonplekken een plekje gehad.
Zo mooi van eenvoud, deze doe ik nooit weg.
Dag 27. Deur van zoonlief.
De kinderen mogen van mij hun deur versieren naar believen.
Hier is te zien wat de passie is van zoonlief...
Dag 28. Deur van de voorraadkast,
behangen met kaarten, een kalender, knutsels van de kinderen
(al wordt dat laatste steeds minder, helaas).
Deze deur ziet er elke week anders uit.
Dag 29. De voordeur.
Altijd vol condens, behangen met een ooit gewonnen bloemenslinger van
Bag of Joe, en een mandalasticker.
Fijn uitzicht naar wie er voor de deur staat,
en een blik op onze autoloze straat, ideaal met kleine kinderen
(ach, die heb ik ook al niet meer...).

Nog 2 dagen te gaan voor we over gaan naar april,
die dagen houden jullie nog te goed.

1 opmerking:

  1. Leuke opdracht!
    En die kamerdeur van jouw zoon.. precies de kamerdeur van mijn zoon.. vol met dierenplaten!

    Groetjes en hele fijne paasdagen!!

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...