donderdag 2 januari 2014

sneeuwvlokken

Ik haakte laatst sneeuwvlokken,
en al ben ik niet zo heel handig met haken,
ik vond ze best aardig gelukt...

Ik haalde het haakpatroon uit dit boek,
en hoorde dat er zelfs een boek vol is met sneeuwvlokpatronen,
misschien ga ik die ook wel kopen...

Ook m/haken?
Basisring: sluit 5 losse met een halve vaste tot een ring.
Toer 1: 1 losse, [2 vaste in de ring, 3 losse] 6 keer, sluit met een halve vaste in de eerste vaste.
Toer 2: halve vaste in de volgende vaste, 1 losse, *[2 vaste, 3 losse, 2 vaste]
 in de volgende brug van 3 losse; herhaling van * 5x, sluit met een halve vaste in de 1e vaste.
Toer 3: 1 losse, *[1 vatse, 3 losse, 1 vaste, 5 losse, 1 vaste, 3 losse, 1 vaste]
 in de volgende brug van 3 losse, 2 losse; herhaling van * 5x, sluit met een halve vaste in de 1e vaste. 
Hecht af.

De winter is nog niet echt in het land,
en stiekem hoop ik op nog een beetje sneeuw...
Niet om alle ongemakken, maar omdat die vlokken zo mooi zijn!




De foto's van de sneeuwvlokken vond ik hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...