zondag 8 maart 2015

delicatessen

Ik houd van lijstjes.
Lijstjes om af te strepen, lijstjes om te onthouden.
Ik heb lijstjes voor de boodschappen, mijn wachtwoorden,
todo-lijstjes, leeslijstjes en een lijstje met films.
Op het lijstje met films die ik nog eens wil zien stond ook Delicatessen.
Gisteravond keek ik hem met manlief: een humorvolle zwarte komedie
over een slager, kannibalisme en de liefde.
Een film uit 1991 van dezelfde regisseur als de film Amélie.
Ik houd van de sfeer van deze films, vol met details,
met veel liefde voor de jaren vijftig, ook al speelt het verhaal in de toekomst.
Ik heb ervan genoten, al was de kwaliteit van de geleende dvd
niet om over naar huis te schrijven ;-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...