Posts tonen met het label knopen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label knopen. Alle posts tonen

donderdag 28 juni 2012

het-is-paars-dat-de-klok-slaat-give-away!

Als je me vraagt wat mijn lievelingskleur is,
dan zeg ik paars, en groen en turquoise
(ik kan niet kiezen, ligt er aan in welke stemming ik ben),
dus toen ik mij ging bezinnen op een give away,
(want er zijn alweer 175 volgers,
welkom allemaal, nieuwelingen!)
moest het paarspaarspaars worden.
Mijn blog gaat over creativiteit, dingen maken
van wol, stof of papier,
met naaien, breien, haken, knippen en plakken,
en soms komen mijn kinderen ook nog voorbij,
maar die geef ik niet weg ;-).
En omdat bloggen niks aan is zonder volgers,
hierbij een hartelijk 

DANK JE WEL!!!

En wil ik het volgende aan 1 van jullie weggeven,
want weggeven is zoooo leuk!
(let niet op de ranzige kwaliteit foto's,
ik mis mijn camera met dit donkere weer zeeeeer):
Een paars pakket met van alles wat:
wat paarse stof en knopen en een gehaakte bloem
wat paarse wol om te vilten of breien of haken
en paars papier en wat paarse getinte vintage memory/domino/kwartetkaartjes

Wat moet je doen?
Eenvoudig reageren,
en volger zijn of worden, maar dat hoeft niet ;-)

Woensdag 4 juli maak ik de winnaar bekend!

dinsdag 10 januari 2012

uitslag blogverjaardag-winkeltjeopen-give away

Rapapa Rapapa...
Hier volgt de uitslag van de give away!
Dank jullie wel allemaal voor de lieve reacties.
Ik was nog aan het twijfelen of ik de kaarsen erin zou laten of niet,
omdat ze verzonden moeten worden met pakketpost, 
en daardoor heel duur worden, maar na jullie positieve reacties laat ik ze erin,
en peins ik nog verder hoe ik de kosten kan dekken, door bijv sets van 3 te verkopen.
Tips zijn welkom!

Het doe-het-lekker-zelf-knutsel-frutselpakketje dat de winnares gaat krijgen is dit:
Drie lapjes (voor applicaties of zo)
Een kartonnetje met decoratielintjes (altijd leuk om mee te knutselen)
Drie houten bloemenknopen (om een kledingstuk mee op te vrolijken)
Zeven grote Afrikaanse stokkralen (gemaakt van gerecycled plastic)

En wie mag de winnares dan wel wezen?

Handige An ofwel inmiddels bekend als Studio Anna Maria

Gefeliciteerd!

Mail je me je adresgegevens?

zondag 3 juli 2011

retro rekenen

Wat doe je als je moeite hebt met rekenen?
Dan vraag je je moeder om hulp!
 Die heeft vast nog wel wat retro-knopen liggen,
die je kunt gebruiken bij het rekenen met tafels
(kennen jullie ze nog??).
En zo worden al die knopen ook nog eens gebruikt...

vrijdag 3 juni 2011

knopen

Er is niets heerlijkers dan Mama helpen
als je je even verveelt.
En Mama kan jou dan dat karwijtje laten opknappen
wat ze al zo lang van plan was, 
maar waar nog steeds niets van gekomen was!
Knopen sorteren...
Twee blikken koektrommels vol knopen werden gesorteerd
op warme en koude kleuren:
OEH... ik hou zo van knopen,
als kind al keek ik met liefde in mijn moeders knopenpot!
En soms kom je dan tussen al die knopen vreemde dingen tegen:
oude manchetknopen, EHBO-speldje 
(iemand enig idee hoe oud dat zou kunnen zijn?),
mini-dobbelsteentjes die meteen
door jongste dochter geconfisqueerd werden,
en een tand...
met gouden pinnetjes aan de onderkant en 69 erin gegraveerd.
Zou het een prothese zijn geweest, een kroon ofzo,
of zou het in een sieraad hebben gezeten?
Ik vind het intrigerend en ook een beetje luguber...

PS: ik heb een hele zooi bruine leren knopen,
waarschijnlijk van een bankstel ofzo, 
ik weet niet wat ik ermee moet, iemand belangstelling?
Op de foto met de warm gekleurde knopen zie je ze zitten,
de meesten te zien van onderen...
(als er iemand belangstelling zou hebben maak ik een goede foto)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...