De Sint is weer in het land,
maar ik heb dit jaar voor het eerst geen gelovers meer,
dus Sinterklaas vieren ziet er na vele jaren ineens heel anders uit.
Na rijp beraad trokken we lootjes en besloten dit eerste jaar
voor de vrijheid van het wel of geen surprise maken,
maar wel een gedicht en aandacht voor de ander.
Gelukkig trokken de twee jongsten op school wel lootjes
en moeten dus aan het surprises maken,
wat ze deze middag gezellig samen deden:
Heerlijk kliederen met papier machee, veel plakband en kranten,
zalige tijd!