Posts tonen met het label sinterklaas. Alle posts tonen
Posts tonen met het label sinterklaas. Alle posts tonen

donderdag 6 december 2012

sinterklaasspel

Klik op foto voor groot formaat 
Ieder jaar speel ik op 5 december met de derde klas
het Sinterklaasspel, met de echte Sinterklaas!
Dit jaar was het voor de laatste keer,
ik draag het Maria-stokje volgend jaar over...

foto gemaakt door Marjan Born

donderdag 22 november 2012

zand, zand, zand

Ik ben druk achter de naaimachine.
Het is geen moeilijk werk, maar wel veel...
Ik naai namelijk zandzakjes, veel zandzakjes,
met veel zand...
 Het knerpt in huis onder onze voeten,
overal vind ik zand...
Ik ben nog niet op de helft,
dus ik naai nog even door,
en hoop dat dan op 5 december alles klaar is,
zodat er heel veel kinderen
fijn hutten kunnen gaan bouwen...

zaterdag 17 november 2012

surprises

De Sint is weer in het land,
 maar ik heb dit jaar voor het eerst geen gelovers meer,
dus Sinterklaas vieren ziet er na vele jaren ineens heel anders uit.
Na rijp beraad trokken we lootjes en besloten dit eerste jaar
 voor de vrijheid van het wel of geen surprise maken,
maar wel een gedicht en aandacht voor de ander.
Gelukkig trokken de twee jongsten op school wel lootjes
en moeten dus aan het surprises maken,
wat ze deze middag gezellig samen deden:





Heerlijk kliederen met papier machee, veel plakband en kranten,
zalige tijd!

zondag 27 november 2011

heksensnot....

Altijd al willen weten hoe heksensnot eruit ziet???
Nou, zo dus ;-)
Ik weet niet wat de Sint bezielde,
maar jongste dochter vond het vanmorgen in haar schoen,
en is dolgelukkig....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...