zondag 20 februari 2011

update van de afgelopen week

Ik ben een week lang bezig geweest met vragen beantwoorden,
en dan kom je niet toe aan de gewone dagelijkse dingen...
Dus nu even een update:
ik ben bijvoorbeeld de afgelopen twee maandagavonden naar een cursus geweest
om een viooltjesfamilie in een mandje te maken:

Ze zijn nog lang niet klaar,
maar het is nu vakantie, 
dus ik zal nog een eind komen voor de volgende keer.
En ik kreeg mijn gewonnen useless-but-fun-give-away van ing-things binnen.
Zo heerlijk verpakt, echt een cadeautje.
Zo nuttig ook, want mijn eigen breitasje puilde de laatste tijd uit,
ik doe teveel tegelijk, maar nu past alles er weer in,
dank je wel, Ingrid!
En wij genieten elke dag van de kaars die ik won bij Katrientje-vanalles,
hij druipt als een gek,
maar daar houden wij juist van!
 Er kwam ook een plaatsje vrij in de tweede ronde van het Round Robin Notebook,
je kon je opgeven als je mee wilde doen.
Ik hoopte al op een kansje in september voor ronde 3,
dus dit was helemaal een buitenkans.
En ik won!
 Vanaf half maart mag ook ik mij gaan uitleven,
ik verkneukel mij er nu al over en bezin mij ten zeerste..

Ik kocht ook een nieuwe camera, stante pede, meteen en wel nu,
toen ik me bedacht dat manlief met jongste dochter 4 dagen weg zou gaan,
en onze compact camera mee zou nemen, natuurlijk.
Oei, wat moest ik al bloggend zonder camera?
Dus, een voor mezelf gekocht, en ik ben er blij mee, 
als een kind in een snoepwinkeltje...
(voor de liefhebber: het is een Fuji FinePix S1600)
Huidige foto's zijn dus gemaakt met mijn nieuwe camera,
heerlijk dat ze in 1 keer drukken goed zijn,
en ik niet steeds 5 foto's hoef te maken...

Nog een bijzonderheid:
Zoonlief lezend op de bank!!!!!
Als zijn vriendje voor de deur staat en vraagt of hij komt voetballen zegt hij:
'Ik zit te lezen...uh...even mijn bladzijde uitlezen hoor, ik kom zo!'
Ik weet niet wat ik hoor, dit is echt nog nooit gebeurd!
Zoonlief is er namelijk zo een die het liefste stripjes leest 
(alhoewel, lezen...hij kijkt plaatjes)
en ik heb de moed al lang opgegeven hem aan het 'echte' lezen te krijgen.
Ik lees hem wel nog steeds voor,
waar hij (en ik) erg van geniet.
Maar nu is er een wonder geschiedt,
en ik dank John Flanagan op mijn knietjes...
Zoonlief is gegrepen door De Grijze Jager,
en gelukkig zijn er 9 delen....

8 opmerkingen:

  1. Hoihoi,
    Wat een schattige viooltjesfamilie maakte je en wat zijn dat toch heerlijke foto's van lezende kinderen...
    Fijne zondag,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke viooltjes! Ik kwam via via op je weblog en ik kom zeker nog eens terug!
    ♥ Barbara ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi die viooltjes. wat leuk die give away, en super tof die kaars. Ik ben zo blij dat je ze brant, nog nooit heb ik er één zien branden, ik geef ze weg en ze staan nog op de kast, mooi maar zonde. Dit is leuker.
    Nog een prettige zondag verder

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattige viooltjes...
    Wat een heerlijke tas....
    Wat een prachtige kaars....
    Wat een bofkont dat je meedoet aan RRN...
    Dubbele bof voor het handige fototoestel....
    En wat een genot zo'n lezende zoon op de bank...
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh een breitas! Kijk dat stond nog op mijn to-do lijstje! Alles ligt al klaar: stof, rits, versteviging, voering. Moet hem "alleen" nog even maken ;).

    Ik zou ook nog even die add-on doorgeven: het heet "Feed sidebar". In firefox bij Tools en dan Add ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatjes je viooltjes familie! En wat kan ik het me voorstellen dat je geniet van je zoon te zien lezen op de bank! En 9 delen, ja dan heeft hij nog wel wat te gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. waar een mens al niet blij van wordt.... nieuwe camera! heerlijk toch om daar blij en bezig mee te zijn :) en die zoon van jou, helemaal weg in het verhaal! haha, mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aha, jij hebt de mooie breitas van Ingrid gewonnen, wat leuk om 'm weer terug te zien!
    Dankjewel voor je leuke reactie op creJJtion, fijne zondag,
    liefs van Maaike

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...