zondag 9 oktober 2011

hergebruik # 4: trui wordt kussenhoes en muts

Ik heb een mand met kleding, die ik of wij niet meer dragen,
die niet meer zo mooi zijn om weg te geven,
of die een stof hebben die nog wel te hergebruiken valt.
De mand puilt inmiddels uit, en dus bedenk ik met gezwinde spoed
wat hergebruikprojecten:
vandaag grijs en koud weer, dus mooi tijd om achter de naaimachine te kruipen,
en ondertussen bakt Grote Dochter brownies, wat wil een mens nog meer...

Eerst verknipte ik een te kort geworden wollen trui, 
alsmede een gekregen en nooit gedragen spijkerhesje
om er vervolgens een winterse kussenhoes van te maken:
Van de trui hield ik de col en de mouwen over.
De col reeg ik aan de bovenkant samen 
en zette er van een reststukje van het voorpand een rondje op:
Nu nog van het achterpand een tweede kussenhoes maken,
blijven de mouwen nog over, iemand een idee?

8 opmerkingen:

  1. een kinderbroekje? Leuke spulletjes heb je gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden, echt hele leuke hergebruik ideeën!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, vooral die muts!!! Die ga ik onthouden, echt wowerdewow!!! De pijpen : ideaal voor kleine broekjes voor kleine kindjes, model wollen legging. (onder een broek in de winter of als pyamabroekjes, ook erg weinig naaiwerk, 2 mouwen worden de 2 pijpen, bovenaan stukjes losmaken en enkel het kruis moet je dan nog stikken en afwerken...Begrijp je?)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed bezig! En misschien beenwarmers??

    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is wel het meeste hergebruik dat ik ooit heb gezien. Ook de mouwen nog een nieuw leven geven... Die tips van beenwarmers of een rolkussen zijn inderdaad leuke ideeën. Dat kan ik voor mezelf ook wel onthouden - leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke blog. ik heb me maar aangemeld.. groetjes Elizabeth.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...