zondag 26 februari 2012

hergebruik # 7a: t-shirt wordt onderbroek

Van hergebruiken word ik blij,
en omdat ik wel wat blijheid kan gebruiken
koos ik vandaag een hergebruik-uitdaging
die ik al een tijdje in mijn hoofd heb zitten...
Een onderbroek maken uit een oud t-shirt:
Ik koos een oud t-shirt van mezelf dat geen mooi model meer heeft,
en dat van een wat dikker tricot gemaakt is.
Ik nam een patroon uit de Ottobre winter 2010
en ging aan de slag voor jongste dochter.
Helaas heeft mijn lockmachine wat kuren,
en werkte ik voor het eerst met een tweelingnaald,
dus het resultaat durf ik bijna niet te laten zien,
maar...
jongste dochter paste hem wel, 
(al heeft het broekje aan de voorkant wat veel stof (over))
en ze vond hem ook nog leuk en lekker zitten!
En...
ik moest hem vooral op mijn blog zetten...
dus dat doe ik dan maar:
Je ziet het, het is verre van perfect...
Ik irriteer me mateloos aan die omkrullende randen bij de pijpen, 
al zie je dat niet al ze hem aan heeft.
Iemand een idee hoe ik dat beter kan doen?
Steken groter maken ofzo?

Ik zal nog wat gaan oefenen,
dus wordt vervolgd...

4 opmerkingen:

  1. Dat ken ik wel, als alles op mijn blog verscheen wat onder mijn naaimachine vandaan rolde, dan had ik een stuk meer posts ;). Maar als dochterlief er blij mee is... niets meer aan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's nog een idee... van al die t-shirts ondergoed maken. Zou me hier een hoop kosten besparen. Echt wel tof dat dochterlief er tevreden mee is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat stoer dat je zoiets maakt! Ik heb het nog niet aangedurft met lock en tweelingnaald. Wel leuk dat dochter het graag draagt, dan is het goed toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had van de week ook zo'n soort t-shirt experimentje, dat valt nog niet mee he! Maar vind deze goed gelukt hoor enneh, wie ziet het nou?!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...