woensdag 6 juni 2012

havermoutkoekjes

Wie wel eens vaker langs komt
kan vermoeden dat ik van haver houd ;-),
dat klopt!
Havermoutpap, haverkoekjes, 
zelfs haver in een avondgerecht,
ik vind het allemaal lekker.
(Ik ben nog net geen paard...)
Gister bakte ik dus nog maar eens 
havermoutkoekjes,
en weer eens een andere variant
(opgestapeld in mijn laatste kringloopvondst):
Ook bakken?
Ga als volgt te werk:
Verwarm je oven voor op 190 graden.
Vermeng een 1/2 kop margarine of boter 
met 3/4 suiker of een gezondere variant daarop
(ik gebruikte palmsuiker)
. Voeg een ei, een flinke theelepel vanille-essence en een 1/2 theelepel zout toe.
Klop goed.
Roer een 1/2 kop volkoren meel, 1 theelepel bakpoeder, 1 1/2 kop havermout
en 1 kop tarwekiemen (die ik niet in huis had, dus gebruikte ik kokosvezel)
door het botermengsel tot een lekker deeg. 
Voeg eventueel wat water toe, zonnebloempitten, gehakte noten of rozijnen.
Vorm koekjes en bak ze 12 minuten in de oven.
Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...