zaterdag 26 januari 2013

ontbijtje met kefir

Vanochtend ontbeet ik met kefir met muesli, kaki en stukjes appel.
Heerlijk, en gezond!

Vorig jaar kocht ik een kefircultuur,
en na lang wachten kocht ik wat weckpotten
om aan de slag te gaan. 
Kefircultuur in de melk doen,
24 laten staan, en voila... je hebt kefir.
Hoe makkelijk kan het zijn?
Deze poederkefircultuur kan zo'n 15 keer mee,
oftewel, je kunt er nog 15 keer mee enten,
namelijk door een beetje kefir weer in een weckpot met melk te doen,
24 te laten staan en voila... je hebt weer kefir.
Nu staat er naast mijn pot met kvass,
ook een pot met kefir te gisten:
Alleen heb ik inmiddels via Marktplaats ook een echt kefirplantje gekocht,
dat ik er gewoon bij heb gegooid en wat mij,
als het goed is, een leven lang kefir oplevert,
en waar ik ook anderen op den duur mee kan verblijden als het te groot is gegroeid...

Nu hebben wij dus onze eigen yoghurtdrank
(ik ga nog experimenteren om het dikker te krijgen),
waar we smoothies van maken (met kaki bijvoorbeeld)
of een drinkyoghurt met een scheutje diksap.
Voor ons geen yoghurt meer, maar supergezonde kefir!

1 opmerking:

  1. Jeetje j, kefir, het yoghurtplantje. Heel lang geleden heb ik dat ook eens gehad. Weet eigenlijk niet meer hoe het smaakt maar toch roept het warme herinneringen bij mij op.

    Groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...