donderdag 20 juni 2013

moestuinieren 2

Ik weet het nu zeker,
ik ben er niet voor gemaakt...
moestuinieren.
Ik begon zo dapper en voortvarend,
maar de plantjes kwamen nauwelijks op.
Toen zette ik de paar die wel opkwamen in mijn buitenbak,
en daar verpieterden ze, of verdwenen gewoon...
en de rest wil ook niet opkomen, ondanks extra water.
 De bieslook en de platte peterselie kocht ik in een potje,
die doen het verdorie wel ;-)
 Gelukkig laten de rozen mij nooit in de steek,
dus geniet ik daar maar dubbel van,
 en de verkoelende regen neem ik op de koop toe...

3 opmerkingen:

  1. Herkenbaar van die moestuin. Sla doet het wel bij ons en de frambozen en peren, verder hebben wij ook altijd weinig successen in de moestuin. We hebben dan wel geen groene vingers, maar hebben heus wel andere kwaliteiten haha. Je rozen zijn trouwens niet mis, mooi zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het vraagt wat tuinieren. Je moet er simpelweg handigheid in hebben, oefening baart kunst hoor!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I know the feeling, van de 5 plantjes courgette die het binnen in potjes hadden overleefd en die ik buiten zette, is er nog 1 armetierig plantje over, da's een doorzetter en verder kan ik nog geen platte peterselie en bieslook van plantjes uit d ewinkel goedhouden.

    Maar Sla is echt wel de oplossing hoor voor bruine vingers :), we hebben zelfs al 2 keer sla gegeten uit den hof dit jaar. Ook de radijsjes lijken te lukken dus misschien is dat wat voor je om te oefenen.

    Groetjes van An

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...