vrijdag 11 oktober 2013

walnoot-sinaasappelkoekjes

De kinderen vroegen erom, koekjes.
Het was alweer een tijd geleden dat ik wat bakte,
en dus ging ik deze druilerige ochtend aan de slag.
Ik bakte walnoot-sinaasappelkoekjes, naar een recept
dat ik ooit kopieerde uit een boek.
Ook maken?

Meng 125 gram speltmeel met 125 gram speltbloem.
Doe 75 gram walnoten in de blender en maal ze bijna fijn,
voeg bij het meelmengsel en roer door elkaar.
Maak een kuiltje in het meelmengsel en doe daarin 50 gram palmsuiker,
 2 eetlepels honing, snufje zout, 1 theelepel wijnsteenpoeder, 
de geraspte schil van 1 onbespoten sinaasappel en 2 eetlepels sinaasappelsap.
Voeg een ei toe en kneed tot een deeg. 
Doe dat in plastic folie en laat een uur in de koelkast rusten.

Verwarm de oven voor op 180 graden.
Rol het deeg uit tot een plak van 3 mm en steek er koekjes uit.
Leg ze op een bakblik en bak 10 minuten in het midden van de oven.

Je kunt de koekjes 3 weken bewaren in een afgesloten trommel,
als je er zo lang vanaf kunt blijven natuurlijk ;-)

Smakelijk!

1 opmerking:

  1. Oh ja het is heerlijk weer om te bakken en dit recept lijkt me super.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...