maandag 4 november 2013

breistoppers

Op de Vrije School wordt veel gebreid,
dat is goed voor de hersenen, en om lekker rustig te worden,
weet ik uit ervaring...
Bij de wekelijkse schoonmaak viel me op hoe onhandig,
en gevaarlijk vooral, de scherpe breipennen uit de breitasjes staken.
Konden daar geen breistoppers op? Voor er ongelukken zouden gebeuren?
Wie roept mag ook aan de slag, dus ik speuren op internet,
met nul resultaat, want veel te duur voor 30 kinderen en twee breistoppers per kind,
ze gebruiken namelijk breipennen zonder knoppen.
Ik dropte mijn probleem bij Saskia van Wollepop,
die mij het volgende idee van de hand deed:
 Twee keer twee stukjes vilt op elkaar naaien,
elastiek ertussen en voilà... breistoppers!
 Dus ik maakte dit weekend 30 breistoppers,
van restjes vilt die ik altijd eindeloos bewaar,
en waar zich altijd wel weer een goede toepassing voor aandient.

9 opmerkingen:

  1. Ja, toppie, altijd handig. Breien ze (niet meer) met houten naalden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een handig idee! Ik ga 'm pinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo wat slim zeg en handig. Scheelt in de kosten. Groetjes Kamala

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg handig en goed idee! En het ziet er ook nog eens heel leuk, kleurig en vrije schools uit :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een erg leuk idee, mijn kinderen maakten houten breinaalden op school met een houten kraal of stukje bijenwas aan het einde.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...