zondag 5 juni 2011

wat deed ik dit weekend?

Wat ik deed dit weekend?
Ik zette wol in de week:
om het daarna te drogen in zon:
Het was minder dan ik dacht (heb al veel opgebruikt), 
maar gelukkig heb ik nog een hele bruine vacht liggen...
en die komt aan de beurt als het weer
een paar dagen zonnig weer is.
Deze week ga ik de takjes en rommeltjes uit de wol halen,
zodat ik kan gaan kaarden!!
Wordt vervolgd dus.

Verder ontving ik mijn gewonnen give away
een supermooie theedoek (extra large),
waar ik weer iemand anders blij mee ga maken!
Dank dank!

Het is jullie misschien wel eens opgevallen
dat zoonlief altijd iets op zijn hoofd wil.
Het liefste heeft hij zijn eigengebreide wollen muts op:
maar dat is in de zomer wat warm...
Gelukkig wilde hij en tijdje wel een zweetband ipv een muts,
maar sinds gisteren gaat de muts toch weer op.
En nu is na lang zeuren me eindelijk
gelukt een muts te mogen breien, van katoen dit keer.
Als het maar ongeveer hetzelfde wordt...
en dus koos hij zelf de kleuren, 
en toog ik aan het werk:
Dat wordt snel doorbreien voor het weer echt heet wordt!

8 opmerkingen:

  1. Een nostalgisch gevoel steekt hier de kop op bij het zien van de gewassen wol ...! Zo fijn, en wat geurt dat lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Over dat wol gebeuren mag je me binnenkort meer vertellen, daar ben ik wel nieuwsgierig naar!
    En die muts, ik krijg het al heet als ik er naar kijk..
    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Sietse wil ook steeds een muts op. Ik heb vandaag een wol/katoen mutsje gekocht :). Die zie je morgen wel verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooohhh... lijkt me heerlijk zo zelf wol wassen (ik ben dan ook zwaar wolverslaafd :) ) De zoon heeft smaak : prachtige muts... (heb je al eens geprobeerd om mutsen te breien met de rondnaald, dat gaat sneller denk ik... even wennnen, maar ook voor kids heel fijn om te doen..) Succes met de nieuwe mooie muts in wording..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. pfff krijg het al warm als ik um zie hihi, ben benieuwd naar jouw resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha leuk, die muts van je zoon!
    Heb net weer 3 nieuwe vachten van 'mijn' buurman-scheerder gekregen, de helft ga ik wassen de andere helft ga ik meteen spinnen en daarna wassen, is zo zo fijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Vicarno's mama: ik heb het niet zo op rondbreinaalden, ik kan er niet mee overweg. Ik heb ze wel, misschien moet ik het nog eens proberen?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het lijkt mij ook zo leuk om met ruwe wol aan de slag te gaan. Moet misschien toch maar eens op "vachtenjacht" ;o)
    Leuk, je zoon met muts :o)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...