zondag 23 juni 2013

rommelige rabarbermuffins

Ik had nog wat stelen rabarber liggen,
en omdat ik wat minder suiker probeer te eten,
wilde ik er niet zo'n traditionele rabarbermoes van maken,
(met heel veel suiker), maar iets gezonders...
Ik speurde op internet, maar vond niks wat me lekker leek 
en dat ik kon maken met ingrediënten die ik in huis had,
dus ging ik zelf maar aan de slag.
Ik vind dat nog altijd heel spannend, want als het mislukt,
vind ik het zo zonde van mijn kostbare ingrediënten, 
maar dit keer ging het goed ;-)
Ze zijn stevig geworden, niet te zoet, met iets fris en met pit,
perfect om de ochtend mee te beginnen, wat mij betreft!

Ook maken?

Meng 250 gram havermeel met 10 gram wijnsteenpoeder,
een snufje zout en 250 ml karnemelk.
Roer niet te lang.
Ondertussen laat je 250 gram gesneden rabarber
met 40 gram agavesiroop en 1 tl gemberpoeder  pruttelen in een pannetje,
tot de helft moeszacht is en de andere helft nog hard.
Roer de rabarber snel door je havermengsel,
vul 12 muffinvormpjes en zet 20 minuten
in een voorverwarmde oven op 180 graden.

Goed af laten koelen, en de volgende ochtend eten als ontbijt!
(als je dat kunt volhouden)

2 opmerkingen:

  1. Ik maak mijn rabarbermoes met ahornsiroop (of de goedkopere ahorn/agave-mix) en dat gaat perfect! Dit ziet er jummie uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik maakte gisteren rabarbercake. Mijn neef, een bakker, zei ooit dat je rabarber eerst moet invriezen voordat je die verwerkt (geen idee waarom, denk dat het met het vocht te maken heeft). Dus toen ik gisteren mijn doosje rabarber in de diepvries tegen kwam, was mijn keuze snel gemaakt ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...