Posts tonen met het label vervelen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label vervelen. Alle posts tonen

maandag 26 december 2011

Kerst in Huize Hoepzika!

Kerst in huize Hoepzika verliep vrij rustig dit jaar.
Gisteren kwamen vier generaties bijeen in ons huis
om alhier een kerstlunch te verorberen.
 Een gezonde kerstlunch welteverstaan,
zonder suiker, gist, gluten, zuivel en histamine
vanwege ernstige voedselintolerantie van stiefmama
en vegetarisch vanwege 4 vegetariërs, jaja.
Ik vind het iedere keer een leuke uitdaging om
eten te maken dat door iedereen gegeten kan worden, ook door haar!
 Dit keer maakte ik een saladebuffet, 
met behulp van mijn twee keukenprinsessen
maar dat ik vergat te fotograferen...
dus trakteer ik jullie op wat plaatjes van onze boom...
Het hele spul was tegen zeven uur 's avonds weer weg,
wij aten de restjes van de lunch en nestelden ons op de bank
voor een kop thee en Ice Age...
En vandaag?
Vandaag vervelen wij ons stierlijk (ahum...ik bedoel, de kinderen)
kreeg ik mijn header eindelijk gecentreerd, 
en ploeg ik me door een webwinkelconcept heen, 
ik hoop binnenkort open te gaan, 
maar er wil het een en ander niet zo lukken...


maandag 10 januari 2011

Vervelen

Spleen

Ik zit mij voor het vensterglas
onnoemelijk te vervelen.
Ik wou dat ik twee hondjes was,
dan kon ik samen spelen.
Godfried Bomans

Soms, als ik mijn kinderen zich zo heerlijk zie vervelen, zou ik willen dat ik het ook nog kon. Lekker, zoals vroeger. Hangen op de bank, of op je kamer, niet wetende wat te doen, en ook niets willen doen. En dat was ook niet erg, want je had ook echt niets te doen, en dus kon je je ongegeneerd vervelen...

Nu is het leven zo gevuld, zo gevuld dat je er geen tijd meer over is om je te vervelen. Elke minuut wordt gevuld met nuttige of noodzakelijke dingen. En is er eens een momentje over, voor jezelf.... dan vul je ook dat met even lezen,

even tv kijken,
toch nog even stofzuigen,

of wandelen...

Maar wanneer doen we even niks? Wanneer vervelen we ons nog? We hebben er gewoon geen tijd meer voor... Is dat misschien een goed voornemen voor het nieuwe jaar, het hoeft niet meteen, het hoeft niet vaak. Maar laten ik me gewoon eens een keer ouderwets vervelen.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...