zondag 27 maart 2011

haverkoekjes met dadels

Ik heb het er al eerder over gehad,
wij zijn hier geen bananeneters.
Maar ze zitten wel vaak 
in het fruitpakket...
en dan moet ik er toch wat mee!
Vandaag verwerkte ik ze
in Haverkoekjes:

Prak 4 kleine of 3 grote bananen in een kom:
 Doe er 200 gram havermout bij
(ik hou van havermout):
 en 100 gram dadels in stukjes gesneden:
 Giet er 100 ml olie bij:
Voeg nog een snufje zout toe en
een theelepel vanille-extract.
Meng dit alles goed
en laat een half uurtje staan:
Schep daarna,
met behulp van een theelepel
hoopjes deeg op een bakplaat
en bak de koekjes 
in een voorverwarmde oven (170 graden)
tot ze goudbruin zijn:
Laat even afkoelen,
warm zijn ze ook al lekker,
en geniet van deze zachte, zoete koekjes...

Smakelijk zondag!

8 opmerkingen:

  1. Heerlijk lijkt me dit, ik ga ze ook proberen! Bedankt voor het recept!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke gezonde koekjes !!
    Ijs van banaan is ook erg lekker hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor weer zo'n goed recept! Jij bent echt goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had gister cakejes met dadels en banaan (idee van Krisje) en het is echt een lekkere combi!
    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmmm, lekker... Dankjewel voor het recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lekker en makkelijk, daar hou ik wel van! Dankjewel voor het recept

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Hoepzika! Ook een leuk en lekker recept!!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...